lördag 12 maj 2007

Rätt låt vann

Jag vet, jag hade henne inte med på min finallista. Och när hon hade gått till final trodde jag inte riktigt på henne heller.

Men tro mig, efter jag såg Marija Serifovic med hennes "Molitva" i finalen i kväll visste jag att hon skulle vinna, rusade till datorn och satsade blyga 30 kronor på henne som nu blir blyga 210. Jag visste att hon skulle vinna.

Ingen annan har haft samma glädje, samma vilja, samma passion att vinna.

Grattis Serbien!

Katastrof för The Ark och Sverige, men om man såg hela fältet i kväll var det väl ingen överraskning och 18:e platsen är välförtjänt. Ryssland var vassare, Ukraina var roligare. Svenska Dagbladets rubrik "Öströster sänkte The Ark" är bara löjligt och skamligt också. The Ark fick poäng i stort sett från grannarna. Och dem fick inga väströster heller.

I Sverige kan man trösta sig med att det alltid går bättre för länder som måsta kvala in till finalen.

Vi ses i Belgrad 2008!

Inga kommentarer: