lördag 5 maj 2007

ESC-koll 8: Ungern, Estland, Belgien

Magdi Ruzsa sätter Ungern som ett bluesland på kartan med sin "Unsubstantial Blues". Kul att den här genren är med i år. Och Magdi är en bluesrocktjej, jag gillar hennes röst och de Gary-Moore-gitarrinslagen som är dock lite blygsam. Hoppas verkligen att hon är med nästa lördag. Hon är bara 21 år, har själv skrivit musik till låten. Wow!

****



Estlands bidrag heter "Partners In Crime" och att lyssna på den här intet sägande popröra efter Ungerns powerbidrag är att hitta ner till jorden igen. Inte heller kommer Estland att få många röster från Ryssland antar jag. Int min heller.

**



Belgien har haft otur. Jag förstår inte ens i dag varför Kate Ryan inte gick till final. Hon var en av mina favoriter. Nu är de lite osäkra och The KMGs (The Krazy Mess Groovers) är ett popdiscoband med solglasögon. Sångaren påminner lite om George Michael hur han sjunger och det gör kanske hela arrangemanget. Svårt att säga, vinna gör den inte, men den kan gå vidare.

***

Inga kommentarer: