lördag 5 maj 2007

ESC-koll 12: Finland, Litauen, Grekland

Finlands representant är Hanna Pakarinen som vann det första finska Idols. Hon har en grym bra rockröst och jag hörde henne sjunga Bryan Adams "Summer Of '69" i Idols och det var häftigt. Låten "Leave Me Alone" får mycket, mycket beröm på nätet. Uppriktigt sagt förstår jag inte varför och jag befarar att det kan hända att Finland hamnar i semifinal nästa år.



Litauiska 4Fun kommer med många starka akustiska gitarrer. En fin fin ballad som borde få poäng och platsar bland de 10 första. Men på senare år vinner låtar som har en show och inte folk som sittar på barstolar. Jag gillar den ändå.

****



Grekland skickar Sarbel till Finland för att erövra guldet. Varför måste Grekland alltid skicka samma låt, samma artisttyp? Jag älskade förra årets bidrag och sångerska, men killen med de fyra halvnakna tjejerna har vi sett förut, för många gånger.

*

Inga kommentarer: