lördag 24 maj 2008

Snart smäller det - Grattis Serbien, än en gång!

Alla artister är laddade. Några hundra miljoner är laddade. Knappt något annat evenemang förutom OS, fotbolls-VM eller kungabröllop lyckas samla mer folk i mer länder än Eurovision.

Och jag hittar inte mitt spelkort. Shit, skulle Charlotte säga som anglifiera svenskan och också pratar om att Norden måste "supporta" varandra.

I går tittade jag på en halv timmes försnack på SVT2 med Norges schlagerikon Jahn Teigen från 80-talet. Han har förvandlats lite genom åren och har blivit schlagerguru också till utseende. Han tycker Portugal vinner ikväll och det skulle utan tvivel vara en SUPERskräll. Hans medexpert som jag inte minns namnet på, sorry, håller på Georgiens fredsduva.

Att jag håller på Serusho och Armenien hänger dels på laten Qele, qele, men samtidigt också på att tjejen är ursnygg och sexy.

Tjejerna delas i två läger där Ryssland eller Israel favoriseras. Dima är mer den stilige killen man kan ta med sig till festgalor och Dramaten medan Boaz är den muskulösa undergroundvarianten som kommer direkt ur gymmet.

Lorak och Perelli liknar inte varandra ett dugg. Perelli är alltför tillgjort, hon har inte behandlats väl i den här bloggen, skulle gärna se henne i joggingbrallor och hästsvans nån gång och utan smink för att ge henne en chans. Lorak är lika porrig som Perelli, men bättre.

Kalomira har defintivit den klart bästa koreografin som andas sex hela tiden. När hon pratar skrattas det i pressrummet där hon blir en vuxen blandning av Lolita och Lisa Ekdahl. Fast refrängen biter inte. Nej, den vinner inte.

Vem vinner då för f*n? Tycker faktiskt att den tyska melodin av No Angels slår Kalomiras "Secret kombination", men vem röstar på Tyskland?

Jelena Tomasevic då? Serbien.

Fortfarande bättre än Ryssland, Den röda aftonklänningen från en annan tid. Storslagen filmmusik. Med mycket känsla. Oro betyder guld och det är precis vad Serbien är ute efter och vad de kommer att få. Ska satsa en slant på det om jag BARA hittar mitt förb****de spelkort.

JA, Serbien vinner.
Därefter kommer Ukraine, Armenien, Ryssland, Norge och på 8-12:e plats också Bratzen.

Vi hörs ikväll. Livebloggande från Belgrad.

Inga kommentarer: