lördag 8 mars 2008

Vilken skräll - IGEN

Nu har jag bestämt mig att jag ska göra en liten egen blogg kring Eurovision 08. Och börjar den på andra chansens kväll i Kiruna.

Tredje paret har precis avgjorts och vilken skräll - IGEN - vilken skandal kommer några att säga:

JOHNSON & HÄGGKVIST åker ut mot Nordman...

Personligen tycker jag att J&H hade den klart bättre låten. Nordman är alltför nordiskt för mig och har alltid lite högersmak, men jag gillade inte heller låten.

Blir spännande att se löpsedlarna om en stund...länkar och rubriker kommer. Och hoppas att vi får lite kontakt med andra melodifestival- och eurovisionbloggare här.

För övrigt vänner. Jag älskar att hata melodifestivalen.

Nästan alla länder har sina bidrag klara. Och jag kommer att presentera de här bit för bit för bit och låt för låt. Bara Sverige, Spanien, Portugal och Belgien har inte bestämt sig vem som ska åka till Belgrad.

Kära SVT, så tråkigt att ni ber YOUTUBE gång på gång att ta bort melodifestivalvideor. Förstår att ni vill dra maximal nytta MEN kära vänner, på YOUTUBE sprider man faktiskt material till maximal nytta. Det har nästan alla världsartister och skuivbolag förstått, men inte lilla SVT på Gärdet.

Inga kommentarer: