lördag 8 mars 2008

Sibel och Nordman till Globen

Att Sibel gick vidare glädjar mig. Vilket nonsens med "Love In Stereo" vilket betyder att man blir älskad från två olika håll, man ska inte tänka vidare annars blir låten barnförbjuden. Ola är lite för mycket blonderad och lite för mycket icke autentisk. Sibel vann en rättvis seger.

Nordman vann mot Androla och det är förstås den andra stora skrällen. Man trodde att Carola och Andreas Johnson i par skulle åka i en gräddfil till Belgrad, nu måste man befara att de går vilse i Nikkaluokta där det uppmättes 30 grader (minus) i veckan om jag minns rätt.

Vad skriver tidningarna? Man kan befara lite att de kommer att håna sin Carola. Och det är nånting hon faktiskt inte förtjänar. Hon är en av landets proffsigaste artister, hennes problem är att hennes liv är en schlager. Att hon är löpsedlarnas favoritobjekt. Om det inte är Kikki Danielsson så är det Carola i en trafikolycka, med nya eller gamla killar, som blir hånad eller som man gör en pakt emot som Bengtzing och Perelli. Varken Bengtzing eller Perelli har dock Carolas klass. Japp, det stämmer, jag tycker synd om henne - och om Andreas som jag brukar träffa på IKEA Kungens Kurva, nästa gång tar vi en fika, kompis! A Johnson är snäll, trevlig och jag önskade mig att han åter igen rockar och lämnar schlagern.

Vem vinner i Globen frågar ni?

Vet inte. Men jag hoppas på min favvis och det är Sanna Nielsen. Hon är söt, ödmjuk, snäll och i år har hon en skitbra låt också. Empty Room ska gå till Belgrad om ni frågar mig. Förresten om Sanna duker upp i Kungens Kurva kan vi också ta en fika i ett tomrum. En önskan bara, snygging: Textraden "My life goes on just like the moon" - kan du byta ut den nästa lördag?????? Snälla...

AFTONBLADET

EXPRESSEN


Dagens Nyheter: Svenskarna schlagerchockade igen
gillar rubriken!!

Svenska Dagbladet Bara SvD tycker att Holms guld i friidrott är viktigare än melodifestivalen...

GLÖM INTE LÄSA OCH TITTA OCH LYSSNA PÅ ALLA BIDRAG FÖR BELGRAD HÄR...

Inga kommentarer: