tisdag 8 april 2008

Pausen är över

Det har varit lugnt i den här bloggen ett tag, beroende på att jag hade ganska mycket jobb, lyckligtvis hade jag det inte jobbigt.

Jag snackade med en Eurovision-expert på båten från Visby till Nynäs i söndags och vi försökte komma på vem som vann ESC 1997. Hade inte tillgång till internet (ENDAST SOS-SAMTAL...). Jag blev mycket imponerad att hon kände nästan alla vinnare från 1990 och framåt, troligen även tidigare, vi gick inte så långt tillbaks. Vi gjorde en lista och kom på alla möjliga oförglömliga kvällar med Dana International, Olsen Brothers, Marie N (i hennes fall prickade vi bara Lettland, men det var förstås senare).

Hursomhelst fick mobilen täckning ju närmare vi kom festlandet och då blev det klart i dimman att det var Katrina & The Waves som vann 1997 för Storbritannien med en låt som heter "Love Shines A Light". Och den får ni idag.

Ska försöka jobba vidare med att presentera deltagarna till semifinalerna ikväll. Två i taget. Och slutligen kommer finalisterna som har köpt in sig, däribland mitt Tyskland.

Katrina & The Waves...

Inga kommentarer: